lördag 2 april 2011

Wounded rhymes

Har ni inte lyssnat igenom Lykke Li´s senaste album ännu, gör det! I love it. Den där bruden alltså, wow. Såg henne på Skavlan nu ikväll (tillsammans med fantastiska Cat Stevens, eller Yusuf som han ju heter numera, och Arja Saijonmaa samt någon mer karl som jag inte hann höra något om). Hon verkar så himla skön och har haft en smått galen uppväxt runtom i världen. Inte nog med det, hennes musik är ju fantastisk. Bra årgång är hon också, 86:a som moi! ;)


Lykke Li med en av mina favoritlåtar från albumet Wounded rhymes...



En annan ny upptäckt är Kleerups nya band, Me and my army. Det är riktigt genialisk mysmusik som får mig att känna mig sådär lugn, harmonisk och härlig. Musiken påminner mig lite om min barndom av någon anledning..? Kanske är det de enkla och fina ackorden, mestadels i dur, lite som i Mamma mu-banden månne? ^^ Ibland är det skönt med okomplicerad musik som bara går in i hjärtat utan en massa knussel.


Här ska ni få ett litet smakprov!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar