onsdag 20 april 2011

Så blev håret

Före:


Jämnlångt ner till fotknölarna. Nästan... 
Tungt och jäkligt var det, det gick inte heller att göra några frisyrer annat än att sätta upp det i tofs eller knut. Håret började dessutom bli tovigt ibland och topparna var slitna efter vintern. 



 Efter:





Luftigt, lätt och ljuvligt! 
Nästan 10 cm rök på längden och det är uppklippt och urtunnat fram- och baktill. Luggen fick fortsätta vara massiv som en lite skön kontrast till det uppklippta håret. Känns ännu ovant eftersom att längderna är så pass tunna nu och det mesta håret är "upptill", men jösses vad lätt och härligt det känns! Håret svajar i vinden och faller snyggt, dock har självfallet kommit fram mer nu när håret inte är så vansinnigt tungt så det blir att fixa det lite mer nu, även om den ostyriga looken är rolig ibland också såklart. Hurra, nu kan jag faktiskt göra någonting med håret, burra till det och köra lite mer rockigt eller över huvudtaget få frisyrerna att hålla lättare. Känns inte heller lika gulligt och snällt som det gjorde tidigare, känns istället fräscht och lite roligt. Har hunnit tona håret nu efter att jag tog bilderna, i nyansen kastanj. Jätteskönt att få bort utväxten men kanske blev håret en aning mörkt och lite mindre rött än jag tänkt, men funderar på att lägga i en lite rödare toning nu i påsk. Det bästa är ju att det räckte med en förpackning nu när jag tonade, wow! Förstå vad mycket pengar man sparar på det. ^^
Sammantaget är jag nöjd, även om det nog kommer ta ett tag att vänja mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar