måndag 21 november 2011

25 år!



Hurra hurra för mig i efterskott 
(och alla andra som fyllde år den 18 november)!



Själva födelsedagen blev väldigt lugn. Jag var ensam hemma hela dagen men på kvällen åt jag god middag och tårta med sambon och senare så så hängde jag med tjejgänget ut på en pub en sväng. Dagen efter vankades fest hemma hos oss. Jag och en tjejkompis anordnade en gemensam 50-årsfest med några lekar (bland annat intro-tävling som vi båda är galna i!), snittar och bål. Fyller man 25 så kan man ju slå på stort liksom!



Redovisning av presenter följer...


Fick blomsterbud med fem stora fina rosor från farmor och farfar, pengar att köpa mig någonting fint för från mamma och pappa, ett par armledsvärmare av fårskinn som mamma gjort åt mig. Hon skickade även med en dagboksanteckning som hon skrivit i juli 1989 då jag var ca 2,5 år och de var tvungna att lämna ifrån sig mig för första gången. Mamma skriver att hon precis ringt farmor som hade hand om mig och att farmor just satt och flätade mitt hår. Hon avslutar anteckningen med hur mycket hon längtar efter sin lilla Julia, så fint!

Av vännerna har jag även fått en jäääättefin kak/bröd-burk med ugglor från Iittala i serien "Taika" (jag är tokig i burkar och ugglor!), så nu måste jag se till att börja samla på resten av serien. De har jättefina muggar här bland annat. Inuti låg en förpackning full med urfina nagelstickers. Fick även ett gigantiskt ölglas (dricker inte öl, men den blir fin som vas), en liten miniväska i skinn som rymmer det nödvändigaste, en snood-halsduk som matchar min basker. Jag och Perny som hade festen fick ett gemensamt presentkort på 400 kr på en Italiensk restaurang, det kändes otroligt lyxigt. Fick även någon fin chokladkaka, doftljus och mousserande vin. Oj oj. 




Här kommer bilder ifrån vår fest!

Vi hade fiskedamm som var väldigt uppskattad!

Alla fick en clementin (det som man aldrig ville ha men alltid fick när man var liten...).

I påsen låg även ett uppdrag som man skulle genomföra under kvällen.

Det blev en del posande...
...

...och mycket glada miner.

Ibland såg man lite suddigt.

...

Några kom tidigt, andra senare.


Intro-tävlingen var himla kul, här sitter några och lyssnar!


I köket var det jättetrångt.

På tv'n rullade hela tiden ett bildspel med bilder förknippade
med vår uppväxt (allt från hockeykort till Björnes magasin) och saker som hände 1986.

Spellistan var fullmatad med hits och favoriter från 80-, 90- och tidigt 00-tal. Jag blev extra glad när låtar med Balsam Boys, Blümchen och Tarkan spelades.
Senare gick vi ut och dansade natten lång. Den var fin den där kvällen! Dagen efter hade jag ont i nacken och hade ingen röst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar