tisdag 1 november 2011

One rainy day

Filmen var faktiskt riktigt bra! Hade inte speciellt höga förväntningar (hade inte hunnit bygga upp några) men jag blev glatt överraskad. Det var så oerhört skönt att man verkligen hade struntat i allt var Hollywood heter. Favoriten är helt klart Andy Serkis version av Kapten Haddock, vilken man!

Idag är min enda lediga dag den här veckan. Åkte på jobb på fredag också, men bara halvdag. Hade ett missat samtal på telefonen igår som visade sig vara från ett jobb jag sökte för några veckor sedan. De hade ringt upp till min nuvarande arbetsgivare och fått veta att jag har mycket timmar fram till jul där, så hon bad mig att söka igen efter jul. Kändes lite snopet, men samtidigt bra. Det handlade "bara" om timvikariat, men att få in den berömda foten är ju alltid bra.

Åter till dagen. Jag låg och drog mig och myste med katterna en bra stund tidigare och nu ska jag snart bege mig ut i regnet till ett gympass. Senare ikväll kommer en kompis över och ska hjälpa mig sätta upp hyllor. Vi bor ju i betonggettot och slagborr behövs vilket har resulterat i att väggfasta saker totalt bortprioriterats hemma hos oss. Men nu kommer några hyllor upp, whey!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar