onsdag 16 november 2011

Min hemlighet

Ja, nu är den ju inte så hemlig längre eftersom att jag outar den här på bloggen. Men kom lite närmare så ska jag viska i ditt öra!

Jag är ganska så lugn och sansad som person, men rätt ofta sätter en viss hyperspeed igång inom mig och då är det bara att hänga på så länge den håller i. Jag gör ofta 1000 saker på nolltid, som när jag städar till exempel (och då är jag ändå otroligt noggrann). Då är det verkligen all in. Som nu ikväll då jag började lite sådär harmlöst med att diska. Efter disken så började jag med projekt "rengöra allt kakel i köket". Sen stod blandaren och hela diskbänken på tur. Varje millimeter skulle "flyttstädas". Snart kom jag även igång med att rengöra alla vitvaror utvändigt, samt dammsög under kyl och frys. Efter detta började jag att rengöra alla skåpluckor. Sen var jag tvungen att ta mig en liten saftpaus. Det värsta med hyperspeeden är att den gärna sätter igång på kvällen och sen har jag svårt att ta det lugnt. Ofta kan det vara så att jag vill göra väldigt många saker på en gång under en och samma dag, men det har jag insett inte riktigt funkar alla gånger så jag försöker sänka tempot och inte klanka ner på mig själv för att jag inte är en supermänniska och kan vara överallt samtidigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar