torsdag 24 november 2011

Tankar om julen


Snart är det dags att börja titta på julfilmer och börja med julbaket. Det är något av det bästa med julen, att få stöka och böka i köket med julmusik i bakgrunden. Ska försöka leta fram alla julstjärnor, adventsljustakar och annat imorgon. Jag är så pepp på julen i år så att det finns inte! Har dock lite panik inför julklappsletandet i år för jag har inte speciellt mycket tid över till sånt då jag kommer att jobba väldigt mycket nu i december. Men känner jag familjen rätt så kör vi på samma jultradition som alltid, att åka och julhandla någon dag innan julafton allesammans.


Förra julen i bilder. Klicka så blir dom större!

Julmys hemma i köket 

NK's julskyltning är en årlig jultradition som vi brukar kolla in

På hemvägen, efter att familjen hade varit och hälsat på farmor och farfar,
visade mätaren -28°, bara dagarna före julafton!

Någon dag före jul var vi ute och högg en väldigt stor gran!

Passade perfekt på bilen!

Passade på att hälsa på lite i en ladugård efter granjakten. Älska doften av kobajs!

Såhär fin blev den!


Tidigt på julaftons morgon åkte vi till vänner till familjen och drack glögg, åt pepparkakor och myste nere i bastustugan just intill sjön. Karlarna hade bastat innan vi fruntimmer kom så det var varmt och mysigt i stugan.
Vackra vyer över sjön, och en snötäckt båt!



Bastustugan. 




Älskade sörmland! Det är lika vackert året om...

Det här är något jag längtar oerhört mycket efter!

Nedanför huset.
Sjön ligger frusen.

Snön nådde ända upp till bröstet...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar