lördag 26 november 2011

2day

Idag har jag bara jobbat fyra timmar vilket var himla skönt. Jobbar sju dagar i rad nu och det här var dag nummer tre i ordningen. Försöker hålla modet uppe och göra trevliga saker vid sidan av, eller åtminstone så mycket jag orkar. Ibland är det bara skönt att komma hem och pyssla lite, se något avsnitt Sex and the city och sedan lägga sig och läsa en bok.

Idag har vi hunnit storhandla så kylen och frysen är full. Det är bland det roligaste jag vet, att storhandla alltså. Både jag och sambon är lika förtjusta i handling och det är mysigt att handla ihop. Vi brukar gå omkring med vagnen och bara njuta, haha. Alla har vi olika intressen... Eh. Har även satt upp adventsljustakarna och stjärnorna. Kom på att jag inte hade tvättat julgardinerna så dom hänger nu på tork liksom en jättefin jullöpare från Indiska. Är inte så mycket för krimskrams såsom småtomtar och andra prydnadsfigurer. Satsar hellre på mycket ljuskällor och textilier som stämningshöjare. Brukar även göra en julgrupp med små fina amaryllisar, mossa och lite annat i en korg. Sen får det vara bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar