lördag 15 januari 2011

Grattis Umeå - Norrlands huvudstad!

Det här tyckte jag var hemskt roligt: Umeå - Norrlands huvudstad!

Tydligen har Aftonbladet arrangerat någon form av undersökning där läsare fått rösta på vilken stad som borde bli utsedd till Norrlands huvudstad. Umeå och Sundsvall fick flest röster och i slutändan var det Umeå som vann, tack vare Sverker Olofsson som i slutkampen gav Umeå flest plus! Roligt!

Älskade Umeå som för mig känns mer som hemma än någon annan plats! Jag blir alldeles stolt och lycklig över utnämnelsen och känner mer än någonsin hur mycket jag älskar den här staden och Norrland över huvud taget. Jag har till och med blivit utnämnd till norrlänning av vännerna här i Umeå och norrlänning tänker jag alltid förbli i själ och hjärta (trots att jag egentligen är "sörlänning") oavsett vart jag hamnar i framtiden. :D

Källa
Källa
Källa
Källa
Källa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar