onsdag 26 januari 2011

Inget ont...

Inget ont som inte för någonting gott med sig...

När det händer grejer som ruskar om min vardag på olika sätt så sätter förändrings- och drivkraftstarmen igång. I flera dagar har jag känt mig otroligt inspirerad och varit väldigt effektiv. Mina bestyr just nu innefattar jobbsökande och mycket pyssel blir det, inser man. Att söka jobb är ju verkligen ett jobb i sig! Det är tur att jag tycker att omvärldsbevakning är roligt, för det är ju så himla viktigt.

Sen känner jag för förändring på andra plan, exempelvis håret. Jag fick faktiskt ryck igår och funderade på att klippa håret kortare, något som jag inte riktigt kunnat ruska av mig. Jag ska ju alltid till att spara ut när jag väl har klippt mig kortare, vilket jag visserligen bara har gjort sisådär 4-5 gånger i mitt liv. Men jag klurar på att klippa det en aning kortare iallafall och kanske tona det i någon mustigare kastanjeaktig ton. Typ. Kanske?

Idag har jag varit på en arbetsmarknadsmässa och pratat runt lite samt skrivit upp mina uppgifter hos många olika företag, även hos rekryteringsföretag. Nätverkande är ganska trevligt men väldigt uttömmande energimässigt - spenderade eftermiddagen sovandes i soffan, efter att ha sett ett reprisavsnitt av O.C (fantastiskt nostalgiskt och bra!).

1 kommentar:

  1. Åhh! Du duktiga människa som är starkast av de starka! Jag är så glad att du går in för det till 100%. Men jag känner verkligen som du, man blir HELT dränerad på energi. Fattar inte att det kan vara så jobbigt. Har hemstudiedag idag så jag ska lägga tid på att söka jobb nu också.

    Love you <3

    SvaraRadera