tisdag 11 januari 2011

Kommande filmer 2011

Jag har börjat spana in vilka nya filmer som är på gång under 2011 och jag tror att det här året kommer att bli ett riktigt bra filmår! Då har jag ännu bara hunnit spana in en bråkdel av alla filmer som kommer under våren så det känns helt klart lovande! :D Nedan har jag hittat tre filmer som jag är lite extra sugen på att se.

The King's speach med Colin Firth (Stolthet och Fördom/Bridget Jones Dagbok) och Helena Bonham Carter (tillika min största idol! Fight Club/Harry Potter). Har premiär 4 februari i Sverige.
"The story of King George VI of Britain, his imprompt uascension (oförberedda uppstigning) to the throne and the speech therapist who helped the unsure monarch become worthy of it (imdb.com)."



Black Swan med Natalie Portman (Star Wars/León) och Mila Kunis (That '70s Show). Har premiär 4 mars i Sverige.
"A ballet dancer wins the lead in "Swan Lake" and is perfect for the role of the delicate White Swan, but slowly loses her mind as she becomes more and more like the evil twin sister of the White Swan, the Black Swan (imdb.com)."



Jane Eyre, en riktigt fantastiskt bokklassiker, skriven av Charlotte Brontë, som har filmatiserats åtskilliga gånger tidigare (första gången 1910! Har även blivit till en miniserie av BBC såklart). 2011 års filmatisering bjuder på skådespelare såsom bland annat Mia Wasikowska (Alice i Underlandet) och Michael Fassbender (Inglorious Bastards). Filmen har premiär i mars, vet dock inte ännu när den kommer till Sverige. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar