tisdag 11 januari 2011

Stor i orden, liten på jorden

Sitter och kollar runt på en massa bloggar istället för att plugga till tentan som jag har imorgon. Det är så lustigt när man läser lite sådär halvbekanta personers bloggar och märker att vissa saker bara är tagna ur luften. Att någon kan komma med en åsikt i verkligheten och sedan printa ner motsatsen i sin blogg (dvs. inte stå för sina egna åsikter), gärna med stora ord och fina retoriska trix så att det ska låta rätt och bra på ett fjäskigt sätt - så att alla läsare nickande ska instämma. Hujja. Sånt gör mig lite irriterad, så ni vet! ^^

Sättet man framställer sig själv i bloggen får ju stå för var och en. Jag tycker ju dock att det känns trevligare att inte ha som strävan att försköna sanningen (även om man inte alltid behöver ta upp allt trist i ens vardag för den sakens skull heller). Personligen gillar jag att läsa om vanliga människor där det perfekta sockersöta puttinullet och de rosa fluffiga molnen inte kräver all space.

Hänger ni med? Nog med mina egna moralpekpinnar och åsikter för idag! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar