måndag 10 januari 2011

Lite shopping

Idag tog jag mig ut från lägenheten och for en sväng på stan. Jag har knappt varit nere på stan under hösten och vintern då jag medvetet valt att hålla igen med överdriven konsumtion. Men mellandagsrean hade jag satt upp som mål, då skulle jag få handla saker som jag behövde och kanske lite annat också. 

Det har inte varit några som helst problem att hålla i tyglarna nu under hösten, kanske hjälper det att jag är en riktig snåljåp som i princip aldrig köper något utan att först ha jämfört priser och verkligen kollat upp produkten i fråga. Inga impulsköp här alltså och det tänker jag fortsätta med. Det är så onödigt att köpa en massa saker som man egentligen inte behöver eller använder, inte minst för att det bidrar till den enorma överkonsumtionen som ökar alltmer i dagens samhälle. Man behöver ju kanske inte ha 5 olika schampon samtidigt, eller femtioelva par skor som man ändå aldrig använder. Jag har insett att man inte blir lyckligare i längden av att tokhandla, bara fattigare... Jag har ju såklart några laster, som exempelvis nagellack som jag tokälskar. Men då snackar vi att jag köper ett Dependnagellack för 25 kr någon gång då och då. Tidigare har jag även varit en sminknörd med hur mycket smink som helst. Nu är det mesta slängt eller bortgivet och jag tänker mer på vad jag behöver innan jag köper någonting. Ett tips är ju att köpa en ögonskuggepalett så har man alla skuggor man behöver för en liten penning! 

Idag hittade jag lite smått och gott på stan. Nu handlade jag ju även mycket saker som jag egentligen inte behövde, men då jag handlade för julklappspengar så tyckte jag att jag skulle få unna mig lite också eftersom att jag inte har gjort det på snart ett halvår.


Mina fynd (varning för urdåliga bilder)


3 st nagellack från Isa Dora (19 kr st)




2 st jättemuggar från Indiska (20 kr st)












En svart silkig sjal med gulddetaljer (50 kr) och en silvrig ljuslykta från Indiska (20 kr)












Ett par mystofflor från Indiska (35 kr)












En söt svart blus med underbart krås i spets från Gina Tricot (125 kr)














Ett par enkla små örhängen med liten strassten från Gina Tricot (25 kr)





    Inte illa pinkat tycker jag för under 500 kr. =)

    1 kommentar:

    1. Måste se om jag kan hitta den där sjalen i Nyköping jag också. Den är ju urfin! Har du lämnat tillbaka linnena och bytt eller?

      SvaraRadera