måndag 9 april 2012

My weekend

Har haft en helg i lugnets tecken och det var himla skönt med tanke på kalabaliken som varit på jobbet häromdagen. Fick jobba över 2 timmar i fredags under mitt redan långa pass. 14 timmar totalt blev det på jobbet så jag tog sovmorgon under lördagen. Hann dock träffa en vän som numera bosatt sig i Norge och vi hängde några timmar på stan, fikade och hade det allmänt bra. 

Påskbjörk på stan.

Idag har jag varit ute med stavarna på en ordentlig powerwalk i solen. Var svettig som attan när jag kom hem, tryckte i mig en banan och for iväg på gymmet. Testade några övningar med kettlebells och känner helt klart att det är något jag gillar. Ska kolla fler övningar på youtube (finns bland annat instruktionspass med en instruktör från IKSU!) och sätta ihop några övningar. Känner helt klart peppen över gymmet och har börjat ta ut svängarna. Testar nya övningar lite då och då och fortsätter att öka på vikterna och tävla med mig själv. 



Tonade håret häromdagen, blev kanoners.





Kvällens spenderades med sambon och svägerskan. Vi lagade mat ihop och hade det allmänt mysigt. Maten bestod av spenat- och fetaostomelett i ugn med räkstuvning till. Blev även en sallad med ruccola, tomater och mozzarella och dessutom focaccia! Till efterrätt gjorde jag wienerbröd med färska jordgubbar. Kan ju säga att vi var rejält metta och belåtna efteråt! ^^


Omelett och sallad.

 Wienerbröd!

Focaccia med rödlök, olivolja och flingsalt uppepå.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar