onsdag 11 april 2012

Work it baby

Idag är det min lediga dag. Det första som händer på morgonen är ju då självklart att de ringer från jobbet och undrar om jag kan jobba extra. JÄVLA SKIT tänker jag. Bestämmer mig för att tacka nej, jag jobbar ju heltid och  mina få lediga dagar känns otroligt viktiga för mitt välmående. Problemet är ju bara ångesten som kommer när man säger nej, när man vet hur arbetssituationen ser ut på jobbet, att vi ofta går korta och att det är ett riktigt helvete att få in någon. Därför får jag sånt otroligt dåligt samvete och jag mådde dåligt i typ en timme efteråt. Samtidigt kändes det ju helt klart som rätt beslut, jag måste få ha min egentid. Sambon jobbar dessutom mellan 11-17 så jag hade tänkt ha en "Julia-dag" och sticka till IKSU och gymma, simma och sen basta.

Har bara tagit det lugnt under morgonen. Såg till att mannen fick i sig frulle (eh okej, mikrade gårdagens middag och gjorde te, men ändå!), åt frukost själv och tittade på Förhäxad, bland annat. Nu måste jag peta i mig någon form av mellanmål, sedan sticka till IKSU och ta hand om kroppen (work it baby!). Ute regnar det (som igår) och det känns som en allmän mysdag. Har haft rejäl träningsvärk efter söndagens slitiga gympass, så pass att jag bara pallat att promenera i måndags och igår. Det var inte nådigt vad övningarna med kettlebells tog på kroppen. Antagligen körde jag för många repetitioner så idag kommer jag köra lite lugnare med just kettlebells-övningarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar