måndag 23 april 2012

Vardagsmys och vardagslyx

Idag jobbade jag 6.45-16. Både jag och sambon gick och la oss klockan 21 igårkväll, vi var helt slut båda två. Tyvärr är jag inne i någon form av mardrömsperiod där jag vaknar upp minst 5-6 gånger per natt, alldeles kallsvettig, och drömmer att det är något jag missat att göra på jobbet. Nu är jag inne på den andra veckan med dessa drömmar och störda sömn. :S

Visste att om jag åkte hem direkt efter jobbet så skulle jag somna i soffan runt 17-18 och sedan vakna någon timme senare och då lägga mig i sängen för natten. Inte så spännande eller spexigt alls om jag får säga det själv... Därför körde jag på impulsivitet och ringde sambon och frågade om vi skulle käka ute efter jobbet. He said yes! Vi försökte få med ett gäng vänner, men de var upptagna med roligare saker såsom tex. tentaplugg. Men vi for ändå och hade en riktigt mysig måndagskväll ihop. Det är härligt att komma hem runt åtta och att det fortfarande är ljust ute!

Jag har fått hem saker från USA också! Prylar och pinaler som jag älskar, nämligen schminkgrejor!


Ända från Austin, Texas hade paketet åkt. Sånt är fascinerande. Tänk att det funkar, postgången alltså! Ungefär som med bebismakeri, fantastiskt häftigt...
Beställningen var från underbara Everydayminerals som jag har beställt ifrån några gånger tidigare, senast för kanske 3-4 år sedan. De tillverkar sminkprodukter som är helt organiska, veganska och eko-vänliga.

"Sustainability is our priority, as we are firmly committed to the goal of protecting and nurturing our natural resources. With a passionate diligence to positively impacting our environment, our high quality makeup and skincare is a reflection of our ideals. We are organic, vegan and eco-friendly, and specialize in an innovative collection of products with a spectrum of over 300 vibrant colors and shades that flatter virtually every skin tone."


Jag har tidigare köpt olika mineralskuggor, mineralfoundation och sminkborstar. Den här gången köpte jag bara sminkborstar när man hade en specialdeal med ca 40% på just borstar under påskhelgen. Sminket är inte speciellt dyrt i vanliga fall, men nu fick jag fyra borstar för 240 kr, då är frakten inräknad ($7.64). Borstarna är av helt fantastisk kvalitet och de är mjukare än mjukast mot huden. Jag har haft en foundationborste för mineralfoundation (Long handled kabuki) i snart 5 år och den är lika bra ännu, dock har handtaget gått av så jag beställde en till. Dessutom är det ju alltid bra att ha två att alternera emellan resonerade jag. Har dessutom en ögonpensel sedan tidigare också som jag är toppennöjd med. Men ögonpenslar behöver man ju alltid flera av så en sån fick slinka med också. De andra två borstarna har jag varit sugen på länge så nu ska de hårdtestas!

Med varje beställning får man alltid 7 st samples av olika mineralfoundations helt gratis så att man lätt ska kunna testa olika nyanser och hitta en som passar ens hudton. Utöver detta så har de alltid något promo-erbjudande där man får med en eller två produkter gratis. I detta fallet en bronzer och en mineralskugga.



Sju testers av mineralfoundation.


Gratis promo-kit. 


Long handled kabuki. 

Eye brush.


Angled blush brush.


Tapered sculpting face brush.




Love love love!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar