onsdag 11 januari 2012

Four books to rule them all...

Jag skriver upp tankar, idéer, listor, ja vad som helst nu och då och överallt. Lappar och skrivböcker trängs på lediga ytor av mitt skribord. Jag ser alltid till att ha en skrivbok i närheten och det finns alltid en eller flera böcker i min väska när jag är iväg någonstans. Jag älskar att ha ordning och kontroll och att kunna planera, jag mår otroligt bra av att kunna strukturera mina tankar och få ner dom på papper. Det är ett sätt för mig att slappna av, att veta att jag har viktiga saker under kontroll.

Nu har jag införskaffat fyra fina skrivböcker som skall användas till olika saker. En bok skriver jag ner tankar, idéer, ja vad det nu än må vara som har att göra med träning (har till en början skrivit ner hur jag känner mig nu, hur jag vill känna mig, målsättningar och delmål...) till exempel. En av de andra böckerna har jag bland annat öronmärkt för jobbrelaterade saker och framtidsvisioner/mål.

Böckerna är relativt små och tunna så att jag ska kunna få med mig alla om jag behöver, utan att de tar upp för mycket plats. För mig är det en fantastisk lösning som funkar jättebra, men alla funkar vi ju olika.

En av de fina skrivböckerna från Åhléns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar