onsdag 11 januari 2012

Vintervita vidder för mina fötter

Är nyss hemkommen från jobbet.
Idag började jag 11.30 och tog mig därför en liten sovmorgon. Hann umgås lite med sambon och äta både frukost och något i lunchväg samtidigt som jag tittade på två avsnitt av SATC. Är för övrigt inne på sista säsongen nu och det smärtar något oerhört att veta att det snart är slut! Gud vad jag älskar den serien...

Imorgon börjar jag 6.45 och går till 16 och efter det ska jag till min fina svägerska Louise och se film. Det är ju lite sådär halvdrygt att börja sent och sen behöva börja tidigt dagen efter, men å andra sidan så är jag ledig i helgen.

Jag har verkligen kommit in i promenerandet, eller vad man ska säga. Jag kan knappt vänta tills jag har rast på jobbet och får gå på en 30-minuters (eller entimmes beroende på vilket dagspass jag går). Sedan två veckor tillbaka gör jag även så att jag väljer att hoppa på bussen vid en hållplats som det tar mellan 15-20 minuter att gå till från oss. Sen tar det även ca 20 minuter att gå från busshållsplatsen till jobbet (på bussen sitter jag ca 8 min). Så bara på morgonen får jag en 40 minuterspromenad. Det är så otroligt skönt att starta dagen på det sättet. Nu har jag haft min inkörningsperiod i vinterväglaget så jag vågar gå som vanligt. Fick så jäkla ont i höfterna förut eftersom att jag spände mig tidigare. Något annat som bidrar till min promenadeufori är ju också att vi haft sånt underbart fint väder nu på senaste tiden. Solen skiner och temperaturen har legat på ca -5°C. Hoppas att det håller i sig...



Vinterbilder!


 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar