lördag 14 januari 2012

You better keep on walking

Blir mycket promenadsnack på bloggen inser jag, men jag måste hela tiden bekräfta och uppmuntra mig själv för att jag är duktig och håller igång och då är bloggen ett bra verktyg. De senaste sju dagarna har jag gått i snitt 10993 steg/dag enligt min mobil, men då är det också en dag som jag råkade stänga av stegräknarfunktionen och hann komma på det efter halva dagen, så då hade jag bara gått 6000 steg enligt stegräknaren. Drog givetvis ner snittet, suck.

Blev lite extra träning på jobbet igår, nämligen självskydd i 1,5 timme på förmiddagen. Fy satan vad roligt det var! Vi körde olika handgrepp och hur man tar sig loss, övade sparkar, slag och marktekniker för att skydda sig själv om man blivit omkullkastad. Detta är något som vi kör varje fredag men det här var första gången som jag kunde vara med. Idag har jag träningsvärk i nacken och benen kan jag tala om! Fick mycket beröm av vår instruktör (min "motståndare" kunde heller inte sluta prata om min intensiva och halvgalna blick som jag fick när vi väl körde olika övningar mot varandra. Lustigt det där, hur man kan trigga igång känslor och sedan stänga av dom som om inget hade hänt) och det sög jag åt mig av som bara den. Resten av dagen igår var jag toktaggad och gick omkring som på små moln. Efter självskyddet kände jag att thaiboxartarmen började knorra rejält. Har haft tankar på att återuppta thaiboxningen, men en av anledningarna till att jag slutade var att det började så många små och späda tjejer i 15-årsåldern och att de äldre/mindre späda tjejerna slutade. Fattar inte hur jag orkade gå på två pass á 1,5h i veckan, cykla dit och hem (nästan en mil) och dessutom gå på olika pass på IKSU samtidigt? Har ingen aning om  hur det ser ut på klubben idag, men samtidigt så finns det några kampsportsaktiga pass på IKSU att gå på. Tanken är ju att jag ska komma igång med dom igen nu snart. Faktiskt så ska jag och en kollega på jobbet gå gemensamt på Punch out på IKSU framöver och det ser jag fram emot. Det är ett pass där man kör tekniker utifrån olika kampsporter och man tränar parvis med bland annat mitsar.
¨



Har köpt nya sköna (skitbilliga) walkingskor!


Idag blev det en svettig powerwalk med sambon i solen. Vi hade stavarna i högsta hugg och nästan identiska jackor, man känner sig ganska mycket som en pensionär. ^^ Blev middag på stan med några vänner och bio (Sherlock Holmes) på det. Himla bra kväll, skönt att gå på bio lite tidigare än vanligt dessutom (17.30), då har man ju hela kvällen fri till pyssel hemma liksom. Extra bra när man är van att gå upp strax efter 5 och blir trött runt 21-22. Inatt sov jag för övrigt från 21.30-ca 10.00. Ganska sjukt, hade dessutom kunnat sova längre... Jag kände att det var okej och att jag skulle lyssna på kroppen eftersom att jag har jobbat sju dagar i streck och inte sovit så mycket som jag borde, samt att jag har en förkylning lurandes i kroppen. Tror stenhårt på Esberitox, hittills har det ju inte brutit ut även om jag känner att allt inte är tiptop.

Måste för övrigt fylla på med ny musik i mp3'n, har ni några förslag så tar jag gärna emot dem! Peppande och bra ska det vara, både till powerwalks och gymmet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar