söndag 15 januari 2012

Tv-serier

Apropå serier så är det ju en del som jag och sambon följer mer eller mindre (förutom typ Bones och Greys Anatomy som ju går på tv).

Här snackar vi top notch, serierna som jag riktigt längtar efter när de har säsongsuppehåll in da states:

True Blood
Dexter
Walking Dead
Game of Thrones
Breaking Bad


En tv-serie som kom att läggas ner ganska snabbt, men som vi båda tyckte om var Legend of the Seeker. Himla synd på en trevlig fantasy-serie. Vi påbörjade även Carnivále, men har inte sett klart sista säsongen av någon anledning. Det var väl egentligen ingen av oss som kom in i serien och jag tyckte att det var svårt att relatera till karaktärerna, men eftersom att vi sett säsong ett så borde man ju ändå se klart säsong två också. Sen borde jag även se Spartacus: Blood and Sand, eftersom att jag ändå sett Spartacus: Gods of the Arena. Det var lite lustigt, för efter att ha sett första avsnittet tillsammans med sambon så vägrade jag se något mer. Det var för mycket våld, blod osv för min smak, men sen kunde jag ändå inte hålla mig ifrån att smygtitta på följande avsnitt, sen var jag ju fast. ^^

Terra Nova är en FOX-satsning som vi tittar på något sporadiskt, då vi är mer eller mindre uttråkade. Jag tänker inte ens bemöda mig att fördjupa mig i hur FOX mer eller mindre hjärntvättar amerikaner (något vi läst om på universitetet, för att exemplifiera så tycker jag att den här artikeln var hyfsat målande), men det är något som hela tiden finns med i serien. Man gör sitt yttersta för att anspela på den amerikanska värdegrunden och kärnfamiljen såsom grundbulten i samhället och det blir för mycket helt enkelt. Men har man ingen bättre serie att tillgå...


Två serier jag är jättesugen på framöver är Dr Who och The Wire! 




Öh, sova var det ja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar